di. okt 22nd, 2019

Ledenvergadering MSV-NOV.

Maandagavond 12 februari werd de jaarlijkse leden vergadering gehouden in de kantine van de motorsportvereniging Heerde. De opkomst was redelijk.

Rond 20:00 uur openende voorzitter Henk Kamphuis de vergadering. De voorzitter blikte terug naar het jaar 2017 en keek vooruit richting 2018. Daarnaast werden er twee nieuwe bestuursleden geïntroduceerd, Kevin Leusink en Harold Buitenhuis. De aanwezige leden gingen akkoord met de benoeming van de nieuwe bestuursleden.

Kevin Leusink zal zich gaan bezighouden met allerlei zaken binnen de vereniging zoals de nieuwe vlaghokjes. Harold Buitenhuis wordt de nieuwe wedstrijdleider en gaat zorgdragen voor de wedstrijdkalender en de uitslagen bij de wedstrijden.
Buitenhuis gaf uitleg over de nieuwe wedstrijdkalender, en de problematiek rondom het vlaggen werd aangehaald. In 2018 moet alle vlaggers de online vlagcursus gedaan hebben. De rijders krijgen deze automatisch bij het aanvragen van een licentie, na het beantwoorden van de vragen.
Ouders en begeleiders moeten deze digitaal volgen via de site van de KNMV.
Daarnaast is de minimale leeftijd 16 jaar voor de vlagger. Binnenkort komt er een plan hoe we dit gaan doen bij de wedstrijden. De feestavond komt weer terug aan het eind van het jaar.
Hier worden de prijzen voor de DMX competitie en het Openbekercrosskampioenschap uitgereikt.
Er werd  stil gestaan bij het afscheid van Jan Moesker die ruim 16 jaar penningmeester van de vereniging is geweest. In de 2017 is Jan gevallen tijden een enduro wedstrijd. Met een traumahelikopter is hij naar het UMGG in Groningen gebracht met ernstig rug letsel.
Na een lange periode van herstel gaat het weer redelijk. Helaas heeft Jan te kennen gegeven te willen stoppen met de functie van penningmeester. Het bestuur respecteert zijn beslissing maar wil Jan bedanken voor zijn inzet en feedback van de afgelopen jaren en benoemd Jan Moesker als Ere van de motorsportvereniging. Voorzitter Kamphuis reikte als dank een bokaal uit aan Jan.
Moesker bedankte de leden en gaf aan dat hij de functie altijd met veel plezier had gedaan.
Als tip aan de vrijwilligers gaf Jan mee om het samen te doen, het bestuur kan het niet alleen.
Wees verdraagzaam en accepteer elkaar want we hebben één van de mooiste locatie van Nederland. Rond 22:15 werd de vergadering afgesloten en was er voor de liefhebbers nog een drankje aan de bar.